Dlaczego warto pić wodę? Woda a odchudzanie

9 czerwca 2016 5 komentarzy
Zapewne większość z nas słyszała o tym, że każdy z nas powinien spożywać 2,5 litra wody dziennie. Nie zgodzę się z tym ponieważ to ile wody powinniśmy spożywać zależy od wielu czynników.






Kobiety powinny spożywać 2 litry wody dziennie, a mężczyźni około 2,5 litra jednak ta wartość wzrasta kiedy pod uwagę bierzmy aktywność fizyczną, masę ciała oraz upały. Dobrym przelicznikiem jest więc 1 litr wody na 30kg masy ciała.
Jedynym pewnym źródłem informacji o żywności i żywieniu są Normy Żywienia do, których polecam zajrzeć przede wszystkim osobą które radzą innym na podstawie informacji znalezionych w internecie lub kolorowych czasopismach. 

Dlaczego warto pić wodę ?
Woda jest niezbędna do wielu procesów zachodzących w naszym organizmie. Kiedyś często byłam zmęczona i senna co najprawdopodobniej było przyczyną odwodnienia organizmu. Od kiedy "zaprzyjaźniłam" się z wodą objawy ustały. Poprawę zauważyłam również w wyglądzie cery , włosów oraz paznokci. Woda ma również wpływ na poprawę koncentracji,dotlenienie organizmu,redukuje cholesterol.

Woda a odchudzanie
Woda nie ma kalorii i jest świetnym "zapychaczem". Jeżeli pijemy wodę przez cały dzień nie mamy ochoty na podjadanie więc skutecznie powstrzymujemy apetyt. Pomaga również w walce z cellulitem,pobudza metabolizm, wypłukuje toksyny. Odpowiednie spożycie wody dziennie pomoże także w walce ze skurczami. Warto pić szklankę ciepłej wody z cytryną zaraz po przebudzeniu.

Jak wyrobić sobie nawyk picia wody?
Na początku swojej drogi na butelce z wodą zapisywałam markerem ile muszę wypić wody do konkretnej godziny co świetnie się sprawdziło. Wodę warto mieć zawsze przy sobie w domu/pracy/samochodzie/torebce. Jeśli mamy ją na widoku częściej po nią sięgamy. Jestem gadżeciarą i kilka tych cudeniek również pomaga mi w piciu wody. No bo czy takich shakerach/kubkach i butelkach nie pije się lepiej?


Z czym pić wodę?
Musicie znaleźć wodę która wam zaskakuje- tak wbrew pozorom smaki wody się różnią. Ja pije wodę niegazowaną lub lekko gazowaną. Nie muszę chyba pisać, że wszystkie wody smakowe to jedna wielka ściema z masą konserwantów. Warto zrobić sobie wodę smakową w domu. Do wody możemy dodać mięte, cytrynę, zielony ogórek(moje ulubione połączenie które idealnie sprawdza się na upały) a także ulubione owoce.

Moje ulubione shakery i butelki do picia wody:






Jestem bardzo ciekawa ile wody wy spożywacie dziennie?






SZABLON BY: PANNA VEJJS.